donderdag 12 mei 2011

Het trekgewicht

Autopapieren... Deze moeten natuurlijk wel in orde zijn!
Een goede kennis, aan wie ik had verteld dat er nu een trekhaak onder de eend zit, wees mij er op (na een hilarische giechel; een eend met trekhaak... hoe kom je erop!) om eens naar de kentekenpapieren te kijken of er wel een trek massa op staat. Thuis gekomen heb ik natuurlijk direct gekeken en wat bleek; twee -- bij ongeremd en twee -- bij geremd maximaal te trekken massa indien aanhangwagen. Een probleempje want zonder de benodigde cijfers op deze plaats mag de eend niet eens een trekhaak hebben te zwijgen van een aanhanger trekken. Maandag de RDW en de verzekering maar eens bellen. De verzekering was heel duidelijk; geen geldig kentekenbewijs; geen verzekering. Als de RDW het goedkeurd is de eend verzekerd met aanhanger. De RDW werd wat lastiger want wat blijkt; de eend, ook bekend als de Citroën 2cv6, staat niet in hun registratie/register als trekauto. Euh, de eend bestaat al minstens 60 jaar? Hoezo staat deze dan niet in jullie register? Het advies, en men was heel vriendelijk, dat moet gezegd, is dat ik contact moet opnemen met een Citroëndealer in de buurt om het bekende homologatieverklaring te verkrijgen en deze naar hun moet sturen met de originele kenteken deel I A. Dus per mail een bericht gestuurd naar de Citroëndealer Kerres in Maastricht en hen het probleem voorgelegd. Twee dagen later krijg ik bericht dat men mijn verzoek heeft doorgestuurd naar Citroën Nederland en dat men mij zal berichten als de verklaring binnen is. Weer 2 dagen later een email met bijgevoegd de homologatieverklaring met stempel. Deze bijlage heb op papier weer doorgestuurd naar de RDW.
Vandaag heb ik mijn kenteken terug gekregen van de RDW met 270 kg bij ongeremd en 400 kg bij geremd maximaal te trekken massa indien aanhangwagen.

Nu is het officieel; de auto mag van de RDW een aanhanger trekken en hij is verzekerd!

En nu het mooiste; Niet alleen de zon gaat voor niets op! Heren en dames van Citroën Nederland, Citroën Kerres Maastricht en de RDW; Bedankt! We zijn weer een stapje dichter bij onze Tour de France en 2cv6!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten